Noa

Noa
Noa

dinsdag 11 december 2012

Behendigheid

We hebben het een nog niet achter de rug of we starten alweer met de volgende uitdaging: behendigheid!



Na een lange zoektocht op het wereldwijde web kwamen we uit bij Martin Gaus in Groningen. Na enige mails over en weer mochten we invoegen in een groep die inmiddels al 5 lessen had gehad. Ik had al maandenlang geen hindernis genomen en blijkbaar had mijn baasje alle vertrouwen in me. Dus, hop in de auto en na 20 minuten staan we op een mooi groen veldje, waar allerlei bekend en onbekende toestellen staan. Prachtig! Mijn staart zwiepte van links naar rechts en ik was razend enthousiast: wat gaan we hier weer leren en doen! Ik mocht als laatste een heel parcours lopen, iets wat ik nog nooit had gedaan. Ik zou ik niet zijn als ik natuurlijk deed alsof ik dat al jááren deed. Al vloog mijn baasje wel van hot naar her in al haar enthousiasme deed ik precies wat ze graag wilde en werden we met open mond aangegaapt door de anderen. We bleken goed in de groep te passen en hadden samen veel lol. Tegen het einde gingen we naar de andere kant van het veld waar we flyball gingen doen. Ik moest met mijn poot op een pedaal staan waarna er ineens een bal over mij heen vloog. Blijkbaar moest ik deze pakken en als een gek zes hindernissen nemen om te eindigen na twee oranje pionnen. Ik snapte d'r niks van waardoor ik overal drukte behalve op de pedaal. Uiteindelijk lukte dat toch best aardig al was dit een typisch gevalletje: heeft de klok wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt: waar toch telkens weer die bal vandaan komt?!?? We mochten het apparaat een poosje lenen om thuis wat te kunnen oefenen. Van onze eigen hondenschool mochten we wat hindernisjes lenen en al na een paar dagen vloog ik over de hindernissen, op naar de pedaal waar mn baasje voor 't gemak een bierviltje op had geplakt, plantte ik mijn poot op de pedaal, hop de bal in mn bek opvangen en weer terug over de hindernissen, leuk!


Inmiddels hebben we drie lessen gehad en hebben we aankomende zaterdag onze laatste les voor de winterstop. Na de winter gaan we verder behendigheid en flybal en, we gaan ook met weer nieuwe vormen van hondensport zoals treibball, cirkeltraining, tricks en trucs, mmmmm, zin in!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten