Noa

Noa
Noa

zondag 11 september 2011

weekendje Sibculo en mijn eerste loopsheid

Inmiddels ben ik alweer bijna 14 maanden oud, wat gaat de tijd toch snel (al heb ik daar niet zo heel veel besef van natuurlijk). Ik doe mijn best op de training volwassen hond, een extra cursus voor mensen die nog graag door willen trainen met hun hond. Ik mag alle oefeningen los doen en we doen met regelmaat een parcours waarbij ik door tunnels ren en door ringen moet springen en over hindernissen heen moet. Even wennen, maar uiteindelijk best wel leuk. Helemaal als de andere honden er een potje van maken, dan wil ik nog wel eens gezellig mee doen :-)

van 2 tot 5 september ben ik met mijn baasjes en Ed, Anneke en hun hond Ziko een weekendje naar Sibulo geweest. Ik leerde voor het eerst dat ik zelf in de auto kon springen, en dat vind ik aardig wat aangenamer dat al dat gesjouw met mij door mijn baasje. Nu spring ik in twee sprongetje zo achterin de auto en ga ik liggen om me te laten vastmaken in de gordel.
Aangekomen in Sibculo werden Ziko en ik aan een lange lijn aan de wokkel gelegd zodat zij in alle rust de bagage konden versjouwen en ons installeren. Ondertussen draaide Ziko en ik ons lekker vast in de lijnen, en af en toe kwam er iemand om ons te ontwarren  als we weer eens vast zaten. Uiteindelijk werd besloten om mij los te laten lopen in de hoop dat ik bleef.. natuurlijk ben ik zó braaf, dat ik de rest van het weekend om het huisje bleef dartelen en niet verder ging dan de tuin reikte. Ziko en ik werden volgestopt met allerlei potjes en pezen en konden daarom onze los op, voor het gemak verstopte ik eerst tien keer het mijne zodat ik eerst achter die van Ziko kon aanvangen. Helaas zonder resultaat. Ziko is echt de baas en liet me dan niet in de buurt komen.
Bij het park was een heel groot strand en bos waar ik lekker rond kon rennen en ik speelde dan met Ziko allerlei achtervolgings spelletjes.




De eerste nacht ging ik met mijn baasjes naar boven en moest ik in de kamer ernaast slapen.. Dat vond ik maar niks en loeide zodoende de boel bij elkaar. De volgende twee nachten mocht ik bij Ziko slapen en dat ging prima.

Het is nu 11 september en ik ben vandaag dan officieel loops geworden. Gelukkig is het niet zo erg maar ik moet nu de hele tijd aan de lijn lopen, dat is wat minder, maar het is niet anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten