Noa

Noa
Noa

dinsdag 26 april 2011

lente!!!

Wauw!! Wat is het weer enorm omgeslagen! Nog maar een paar weken geleden liep ik nog te rillen door het bos heen en vond ik het koud om naar buiten te gaan.. Maar wat een zon plotseling zeg! En wat brengt die veel teweeg in mijn jonge leven. Er vliegen ineens allerlei dieren om mijn hoofd heen en sommigen nestelen zich ook diep in mijn huid om vervolgens met een precieze blik van mijn baasje er weer uitgepulkt te worden met een klein apparaatje. ik had er laatst een hele week een dikke bult op mijn kop, ik werd raar aangekeken.
Begin april ging ik met mijn baasjes naar een heerlijk park op de Veluwe bij Putten. In zo'n rietgedekt boerderijtje vertoefden we voor een week. Ze hadden een wokkel voor me gekocht en een hele lange lijn waardoor ik naar hartelust rond het huisje kon lopen. Zo was daar mijn eerste ontmoeting met een metselbij: Tsjongejonge, wat kan ik daar toch lang naar staren, ze hypnotiseren me bijna waardoor ik ze het liefst gelijk maar in mijn bek stop. Maar ja, of ze waren te snel of ik werd teruggefloten door mijn baasjes. Die zagen daar blijkbaar gevaar in.
In deze week heb ik mezelf aangeleerd om van alles te verstoppen onder het zand: graven dus! Wat een heerlijke bezigheid: vooral het om de tuin leiden van mijn baasje dat ik het ineens niet weer kan vinden. Om vervolgens na 5 minuten plots weer met mijn spul tevoorschijn te komen. Wat een heerlijk spelletje!
We heben heerlijk gewandeld door de bossen bij Putten en we zijn ook nog naar de Ermelose Heide geweest waar ik bijna omver werd gereden door een tank nadat we al een half uur achtervolgd werden door 6 gevechtshelikopters. Tsjonge, wat een belevenis!!





In de weken erna heb ik ook kennisgemaakt met het water! En wat ben ik daar dol op zeg! Zo dol, dat ik elke keer als we gaan wandelen er gelijk maar in spring (soms tot grote ergernis van mijn baasjes).. Soms gooien ze wat in het water en zwem ik er naartoe om het weer op te halen, helemaal blij word ik ervan!



Op de cursus 'jonge honden' bij Trees Dijk zijn we bijna aangekomen bij de laatste les. Op 11 mei moet ik examen doen.. Ik heb al veel bijgeleerd: met prikkels van andere honden en 'trimmers' toch mijn aandacht richten op mijn baasje. Soms vind ik dat nog moeilijk, maar het gaat steeds beter (mede dankzij al dat lekkers wat ik krijg toegestopt als ik het goed doe!). Hierna gaan we de cursus volwassen hond doen. Dan ga ik leren om alle commando's op te volgen terwijl ik los loop.. Hoe moeilijk ga ik het mijn baasjes deze keer maken?

boekentip: verliefd op mevrouw de wit van Ton Verlind

3 opmerkingen:

  1. Anoniem27.4.11

    Hey Noa,
    Nou, je mag flink je best doen om het je baasje moeilijk te maken op de cursus hoor. Ze zijn toch streng genoeg; dan krijg je gewoon minder snoepjes. Het klinkt dat je een hele gezellige week hebt gehad op de Veluwe. Geen mannetjes honden ontmoet?
    Leuk dat je bij ons was vorige week, even naar het strand was gezellig.
    xxxxxxxxxx
    Sifra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem27.4.11

    Hoi Sifra!
    Ja, ik maak het ze soms ook best lastig maar ik hou zo van die lekkere snoepjes!! Het was super gezellig, zeker het midgetgolfen en tennissen, kon ik lekker achter de ballen aan rennen!
    En het strand afgelopen zondag was errug gezellig, ook om even met Leah te knuffelen!
    xxx Noa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Noa,

    Heb jij ook al een uitnodiging vanuit Wamel gehad voor een reünie van honden die op Wundering Heights zijn geboren. Ik zou het leuk vinden om je daar te ontmoeten, want ik ben een zwarte neef van je, zo'n half jaartje eerder geboren dan jij.
    Je kunt meer over mij lezen op:
    www.wundering-cooper.blogspot.com

    Groetjes van Cooper

    BeantwoordenVerwijderen